عكاسي از محصولات با كوشي

راه اندازي كسب و كار خانگي

عكاسي از محصولات با كوشي

۲۰ بازديد

عكاسي از محصولات با موبايل

عكاسي از محصولات با كوشي  يكي از انواع عكاسي تبليغاتي و عكاسي از محصول به حساب مي آيد. شرط اصلي يك عكاسي با كيفيت از محصولات به وسيله موبايل در وهله اول انتخاب و تهيه يك گوشي مناسب عكاسي مي باشد. براي تسلط بر نحوه انجام عكاسي از محصولات با موبايل مي توانيد در يك كلاس عكاسي شركت نماييد تا اصول عملي آن را فرا بگيريد. در اين مقاله از آكادمي پيكسان قصد داريم به صورتي اجمالي به مهترين نكات عكاسي از محصولات با موبايل بپردازيم، پس اين مقاله راهنما را از دست ندهيد.

 

7 نكته مهم عكاسي از محصولات با موبايل

1- با نور طبيعي عكاسي كنيد

اگر با تلفن هاي هوشمند عكاسي مي كنيد، احتمالا دسترسي به تجهيزات حرفه اي نورپردازي نداريد. خبر خوب اين است كه شما به آن احتياج نداريد، چرا كه عكاسي با نورپردازي طبيعي به شما نتايجي عالي را ارائه مي دهد. شما بايد از خورشيد به عنوان يك منبع نور غيرمستقيم استفاده كنيد، بنابراين بهترين مكان براي عكاسي از محصولات با موبايل نزديك به يك پنجره است. توجه داشته باشيد كه شدت و رنگ نور خورشيد تغيير مي كند، بنابراين كمي وقت خود را براي ساماندهي صرف كنيد تا بتوانيد همه كارها را به طور موثري انجام دهيد. براي جلوگيري از سايه هاي تند در تصوير محصول خود، از عكاسي در اوايل صبح يا هنگام غروب آفتاب خودداري كنيد. اگر تصوير محصول شما بيش از حد روشن است، نور خورشيد را با استفاده از يك ورق سفيد روي آن پخش كنيد.

عكاسي از محصولات با موبايل

 

2- از يك پس زمينه سفيد استفاده كنيد

عكاسي بر روي يك پس زمينه سفيد مي تواند نور سفيد را بر روي محصول شما منعكس مي كند تا عكسي زيبا و متناسب با آن داشته باشيد. بهترين نوع تصوير زمينه سفيد، يك پس زمينه سفيد و يكپارچه است كه از سطح عمودي به سطح افقي منتقل مي شود. مي توانيد يك جعبه عكاسي حرفه اي بخريد. اندازه مناسب جعبه به اندازه محصولات شما بستگي دارد، زيرا جعبه بايد از محصولات شما بزرگتر باشد و بايد كل صفحه دوربين را پر كند. اين امر كنترل و انعطاف پذيري زيادي را در مورد منابع نوري به شما مي دهد. يك زمينه سفيد با نورپردازي مناسب مي تواند سبب بهبود عكاسي از محصولات شما با موبايل شود.

 

3- روشنايي را پر كنيد

هنگامي كه فضاي عكسبرداري خود را تنظيم مي كنيد، پنجره يا منبع نور بايد در سمت چپ يا راست محصول باشد و نه در پشت يا جلوي آن. اين بدان معني است كه منبع نور شما از يك طرف به محصول ضربه مي زند، بنابراين به چيزي نياز داريد تا نور را به طرف ديگر منعكس كند. شما مي توانيد از يك ********ر بازتابنده استفاده كنيد يا به وسيله يك كاغد و لامپ،  نور را روي محصول پر كنيد.

 

4- از مونوپاد استفاده كنيد

اگرچه دستگاه هاي تلفن همراه مي توانند عكس گرفتن از هر سوژه اي را در حين حركت آسان كنند، اما هيچگاه روش آساني براي اطمينان از سطح شات و متعادل بودن هنگام عكاسي با موبايل وجود نداشته است. بيشتر سه پايه هاي تلفن همراه تقريبا بزرگتر از دستگاه تلفن همراه شما هستند و مي توانند به هر زاويه اي خم شوند. پس خريد سه پايه موبايل يا مونوپاد را براي تثبيت تصاوير خود فراموش نكنيد.

عكاسي از محصولات با موبايل

 

5- استفاده از فلاش و زوم ديجيتال را فراموش كنيد

سعي كنيد حتي الامكان در استفاده از فلاش و زوم ديجيتال زياده روي نكنيد چرا كه مي تواند سبب افت كيفيت تصاوير محصول شما شود. فضاي عكسبرداري شما بايد به اندازه كافي بدون استفاده از فلاش، روشن و پرنور باشد. همچنين اگر مي خواهيد به محصول نزديك شويد، از بزرگنمايي ديجيتال استفاده نكنيد و سعي كنيد خودتان به سوژه نزديك تر شويد. رعايت اين نكات مي تواند كيفيت تصاوير شما را بهبود ببخشد.

 

6- از ويرايش بيش از حد تصاوير اجتناب كنيد

تصاوير محصول بايد به بيننده كمك كنند تا محصول را در ذهن خود تجسم كند، زيرا هيچ چيز با توانايي لمس جسمي و ديدن محصول قبل از خريد قابل مقايسه نمي باشد. شما بايد محصول را به صورت دقيق و حرفه اي نشان دهيد، بنابراين بايد مطمئن شويد كه بيش از اندازه عكس هاي خود را ويرايش نمي كنيد. اگر نكاتي را كه در بالا ذكر شد رعايت كرده ايد، بايد عكس هاي حرفه اي و خوبي را ثبت كرده باشيد.

شما حتما بايد تصاوير محصول خود را برش دهيد تا محصول در مركز تصوير باشد و 80 الي90٪ از كل تصوير را در بر بگيرد. اگر احساس مي كنيد كه عكس اصلي شما كمي بيش از حد آبي يا زرد به نظر مي رسد، مي توانيد دماي عكس خود را تنظيم كنيد. استفاده از فيلترها را فراموش كنيد و هرگز متن را بر روي تصاوير خود قرار ندهيد.  رعايت هر يك از اين موارد باعث مي شود تصاوير محصول شما بسيار حرفه اي تر به نظر برسند.

 

7- تصاوير خود را با رايانه خود همگام كنيد

از ذخيره تمام تصاوير خود در تلفن هوشمند خود خودداري كنيد. در صورت انتقال تصاوير خود به رايانه و بارگذاري آنها از آنجا، ممكن است اين مورد براي شما صدق نكند، اما اگر همه كارها را از طريق تلفن انجام داده ايد، بايد هميشه از نسخه پشتيبان تهيه كنيد. اگر از iPhone براي عكاسي استفاده مي كنيد، مي توانيد همه چيز را به طور خودكار در iCloud همگام سازي كنيد . اگر از تلفن Android استفاده مي كنيد، مي توانيد تصاوير خود را به صورت خودكار در حساب Google خود همگام كنيد.

 

در عكاسي صنعتي مهم‌ترين چيزي كه باعث ايجاد ارزش در ذهن مشتري و اعتماد او به برند مي‌شود، كيفيت ارائه‌ي بصري شما از محصولات است. و اين بدان معني است كه عكاسي زيبا و باكيفيت از محصولات، شما را بسيار جلو مي‌اندازد. در اين مطلب به آموزش عكاسي صنعتي براي رسيدن به اين هدف است. با مجله نورنگار همراه باشيد… .

چگونه استوديوي عكاسي صنعتي با كمترين تجهيزات بسازيم؟

همه‌ي دارندگان كسب‌وكارها توانايي استخدام يك استوديوي عكس‌برداري حرفه‌اي را ندارند؛ خصوصا هنگامي كه تازه مي‌خواهند كسب‌وكار خود را راه بيندازند. روش جايگزين اين است كه خودشان دست به كار شوند. و اجازه بدهيد بگويم كه اگر ابزار و تكنيك‌هاي مناسب را بشناسيد، به‌راحتي مي‌توانيد از محصولات خود عكس‌هاي خوبي تهيه كنيد. اين مقاله يك آموزش عكاسي صنعتي ساده هم براي عكاساني است كه قصد فعاليت در اين رشته عكاسي دارند هم براي دارندگان كسب و كار.

ما در اين مطلب فقط راجع‌به زيبايي‌شناسي صحبت نمي‌كنيم. نمايش محصولات‌تان با عكس‌هاي باكيفيت مي‌تواند تفاوت زيادي ايجاد كند. مخصوصا در مواقعي كه محصولات خود را در سايت ها آنلاين و شبكه هاي اجتماعي به‌فروش مي‌گذاريد؛ چرا كه عكس محصولات‌تان در كنار محصولات رقباي شما قرار خواهد گرفت.

درك‌ ارزش محصولات ،مستقيما با كيفيت عكس‌برداري از محصولات‌ رابطه دارد.

اما به‌هنگام شروع كسب‌وكار، عكس‌برداري از محصول مي‌تواند كمي آزاردهنده باشد؛ چرا كه عكس‌برداري حرفه‌اي معمولا گران است. اما خبر خوب آن است كه صدها ابزار عكس‌برداري از محصول وجود دارند كه مي‌توانند به شما كمك كنند خودتان اين كار را انجام دهيد.

عكاسي صنعتي

تا به حال به اين فكر مي كرديد كه آموزش عكاسي صنعتي كار سختي باشد؟ آنقدر كه فكر مي‌كنيد سخت نيست.

تكنيك‌هاي بسياري براي آموزش عكاسي صنعتي وجود دارد اما در اين مقاله راجع‌به تكنيكي صحبت خواهيم كرد كه در زبان عاميانه به آن تكنيك نور پنجره (Window Light Technique) مي‌گويند. به‌عنوان كسي كه روزانه از محصولات عكس مي‌گيرد، اين آموزش عكاسي صنعتي به‌طور خاص براي كساني طراحي شده است كه تجهيزات محدودي دارند. اين شيوه ساده است ولي درعين‌حال، عكس‌هاي باكيفيت و نتايج بي‌نظيري به دست مي‌دهد.

ابزار مورد نياز براي عكاسي از محصول

اسباب و لوازم مناسب ، قلب عكاسي هستند و در اكثر مواقع كار با آن‌ها بسيار هيجان‌انگيز است؛ اما تجهيزات عكاسي براي تازه‌واردها كمي گيج‌كننده هستند. نيازي نيست كسر بزرگي از بودجه‌ي خود را روي ابزار و وسايل گران‌قيمت خرج كنيد؛ ما در اين آموزش عكاسي صنعتي به شما مي گوييم كه سعي كنيد ذهن بازي داشته باشيد و براي گجت‌هايي كه كار آن‌ها را يك بسته‌ي كارت هم مي‌تواند انجام دهد، پول خرج نكنيد. در صورت داشتن دوربين، هزينه‌ي راه‌اندازي اين پنجره‌ي نور بسيار كم مي شود. براي برپايي آن به چند وسيله نياز داريد.

1) دوربين

واقعا به دوربين خيره‌كننده‌اي نياز نداريد. با اين كه عكس گرفتن با دوربين نيكون D810 (كه قيمت تقريبي آن ۲۰۰۰ دلار است) و لنز 105mm f/1.4 (با قيمتي حدود ۷۴۰ دلار) تجربه‌ي بسيار جذابي است، خريد آن غيرضروري است.

البته اگر هيجان‌زده هستيد و براي خريد يك دوربين جديد بودجه‌ي كافي داريد، ما شما را از اين كار منصرف نمي كنيم ، مطمئنا تجهيزات بهتر به شما كمك خواهد كرد.

آموزش عكاسي صنعتي دوربين نيكون D810

وقتي مي‌خواستم عكس‌هاي امتحاني براي اين مقاله را بگيرم، از كانن G10 قديمي‌ام (۲۰۰۸) استفاده كردم. من سري G از كانن را بسيار دوست دارم؛ چرا كه مي‌توان آن‌ها را روي حالت دستي (Manual) قرار داد و عكس‌هاي خام (raw file) بسيار خوبي گرفت.

ما اين دوربين را براي اين آموزش عكاسي صنعتي از آن جهت انتخاب كرديم كه نشان بدهيم با تجهيزات نسبتا ساده نيز مي‌توان نتايج خوبي گرفت. البته اگر براي يك سازمان عكاسي مي كنيد داشتن يك دوربين DSLR علاوه بر كمك كردن به شما براي گرفتن عكس هاي بهتر ، باعث مي شود در نظر كارفرما حرفه اي تر هم به نظر برسيد.

سوال اين است كه به چه دوربيني نياز داريد؟ من توصيه مي‌كنم اين آموزش عكاسي صنعتي را با هر چيزي كه دم دست داريد، شروع كنيد و ببينيد نتيجه چه مي‌شود. مردم باور دارند اين دوربين است كه عكس‌ها را مي‌گيرد. در حالي كه در واقعيت، دوربين فقط قسمتي از يك مجموعه‌ي بزرگ‌تر است. عكس از يك رشته انتخاب به‌وجود مي‌آيد: نورپردازي، نورسنجي، سبك و خلاقيت عكاس و مراحل پس از ثبت عكس مانند ويرايش.

2) سه‌پايه

در اين آموزش عكاسي صنعتي قصد نداريم خيلي فني صحبت كنيم اما براي اين نوع از عكاسي معمولا لازم است با ديافراگم خيلي بسته عكس بگيريد؛ و اين براي آن است كه بيشترين ميزان عمق ميدان را داشته باشيد.

عرض عمق ميدان، ناحيه‌ي فوكوس را مشخص مي‌كند. و براي رسيدن به آن، بايد از بزرگ‌ترين فاكتور f دوربين خود استفاده كنيد. سرعت شاتر و f به هم مربوط‌اند. از آن جايي كه با f بزرگ‌تر – مثلا f/8 – نور كم‌تري وارد مي‌شود، بايد سرعت شاتر خود را كم كنيد تا نور بيشتري وارد شود و كمبود نور را جبران كند.

عكاسي محصولات

وقتي دوربين سرعت شاتر پاييني دارد، نمي‌توانيد آن را با دست نگه داريد؛ اين كار باعث مي‌شود سوژه تار شود. چاره‌ي اين مسئله سه‌پايه است. اگر مي‌خواهيد راجع‌به اصول اوليه‌ي عكاسي بيشتر بدانيد، سري به اين مقاله در مورد بهترين تنظيمات دوربين بزنيد. البته مي‌فهمم كه بيشتر دوربين‌هاي كامپكت امكان انتخاب f را به شما نمي‌دهند. راه‌هايي براي دور زدن اين مسئله هست و من آن‌ها را قدم‌به‌قدم توضيح خواهم داد.

تاكيد مي‌كنم كه نيازي نيست در اين مرحله از ماجراجويي خود، براي خريد سه‌پايه هزينه كنيد. البته سه‌پايه‌هايي وجود دارند كه قيمت هاي بسياري دارند. با سر زدن به بخش سه پايه ها در سايت نورنگار مي توانيد به راحتي يك پايه مناسب دوربين خود پيدا كنيد.

3) پس‌زمينه‌ي سفيد

گزينه‌هاي زيادي براي پس‌زمينه‌ي سفيد وجود دارد و اگر فكر مي‌كنيد زياد عكاسي خواهيد كرد، بهتر است يك بكگراند سفيد مخصوص اين كار تهيه كنيد. يك گزينه‌ي ارزان‌قيمت آن است كه به يك لوازم تحريري يا مغازه‌ي لوازم هنري برويد و يك تخته‌ي پوستر بخريد. يادتان باشد كه حتما سفيد خالص باشد؛ نه سفيد مايل به خاكستري يا كِرِم.

4) ساختن بازتاب‌دهنده با فوم

وقتي از نور پنجره استفاده مي‌كنيد، دو قسمت داريد: يك قسمت روشن كه نور از آن سمت به محصول مي‌خورد و سمت ديگر كه تاريك است. سمت تاريك معمولا بيش‌ازحد تاريك است و به همين دليل، از يك وسيله سفيد براي بازتاب نور روي قسمت تاريك استفاده مي‌كنيم. رفلكتور سفيد بازتاب‌كننده‌ي بسيار خوبي است؛ چرا كه محكم و كاملا سفيد است.

مي‌توانيد از رفلكتور مشكي براي عميق‌تر نشان دادن سايه‌ها استفاده كنيد. به‌خصوص در مواقعي كه مي‌خواهيد از يك محصول سفيد مقابل يك پس‌زمينه‌ي سفيد عكس‌برداري كنيد، اين تكنيك بسيار كمك‌كننده است.

با اضافه كردن دو فوم مشكي به كناره‌ها، درست خارج عكس، روي محصول سايه‌ي تاريكي ايجاد خواهد شد. اگر مي‌خواهيد نورپردازي ماهرانه‌تري داشته باشيد، يك رفلكتور سفيد در جلو و يك رفلكتور مشكي در پشت قرار دهيد. رفلكتور ها با اين كه در بين تجهيزات عكاسي قيمت هاي مناسبي دارند اما در اين آموزش عكاسي صنعتي به شما تضمين مي دهيم كه بسيار كار آمد هستند.

رفلكتور در عكاسي

كاربردهاي رفلكتور
بيشتر بخوانيد : رفلكتور را دست كم نگيريد

5) ميز

يك ميز نور استاندارد با ابعاد 24×27 اينچ بهترين گزينه است. البته روي هر ميز ديگري نيز كه سفيد باشد مي توانيد عكاسي خود را انجام دهيد. يك وسيله مناسب ارزان قيمت ديگر كه مي تواند به شما كمك كند خيمه هاي نور است كه براي عكاسي از محصولات كوچكتر بسيار كار آمد است.

6) چسب

بسته به ميزي كه مي‌خريد، مي‌توانيد از چسب يا گيره براي ثابت كردن پرده‌ي خود استفاده كنيد.

7) انتخاب اتاق مناسب

اتاقي كه پنجره‌اي در كنار يكي از ديوارها داشته باشد، كاملا مناسب است. هر چه پنجره بزرگ‌تر باشد، نور طبيعي بيشتري وارد مي‌شود. با نزديك‌تر شدن به پنجره، نور بيشتر و سايه ملايم‌تر مي‌شوند. هر چه از پنجره دورتر شويد، نور متعادل‌تري خواهيد داشت اما سايه‌ها نيز تيزتر مي‌شوند.

تجهيزات مورد نياز آتليه
بيشتر بخوانيد : ۱۰ نكته براي ساخت يك استوديوي عكاسي

چگونه از محصول خود با يك پس‌زمينه‌ي سفيد عكس بگيريد؟

بياييد قدم‌به‌قدم راه آموزش عكاسي صنعتي به ويژه عكس‌برداري از محصول را با هم مرور كنيم.

قدم اول: آماده كردن ميز

حالا كه ابزار و وسايل را جمع‌آوري كرده‌ايد، نوبت به آماده كردن محل عكس‌برداري رسيده است. ميز را بدون اين كه سايه‌ي حاصل از پايين پنجره را قطع كند، تا جايي كه مي‌توانيد به پنجره نزديك كنيد. بهتر است زاويه‌ي پنجره با سمت راست يا چپ ميز شما ۹۰ درجه باشد. هر چه به پنجره نزديك‌تر باشيد و هر چه پنجره بزرگ‌تر باشد، نور ملايم‌تر خواهد بود.

عكاسي صنعتي با ميز نور

فراموش نكنيد كه تمام چراغ‌هاي ديگر داخل اتاق را خاموش كنيد. چرا كه نورهاي ديگر سِت شما را آلوده مي‌كنند. اين ايراد را در بسياري از عكس‌ها مي‌بينم.

اگر مي‌خواهيد سبك نورپردازي متفاوتي را امتحان كنيد، مي‌توانيد ميز را بچرخانيد تا زاويه‌ي پنجره با ميز ۴۵ درجه بشود يا حتي پنجره درست مقابل ميز قرار بگيرد. براي مثال، معمولا در عكاسي كردن از غذا، پنجره پشت ميز قرار مي‌گيرد و دوربين داخل پنجره را خواهد گرفت. يك روش ديگر، آماده كردن همه چيز در گاراژ و باز نگه داشتن در است؛ كه دقيقا مانند پنجره است و تنها تفاوت اين است كه شيشه‌اي در كار نيست.

از آماده كردن ميز خود مقابل آفتاب مستقيم خودداري كنيد. آفتاب مستقيم خشن است و روي اكثر مدل‌ها، مانكن‌ها و محصولات بد به نظر مي‌رسد.

قدم دوم: پرده‌ي مناسب

راه‌هاي زيادي براي انجام اين كار وجود دارد اما هدف اصلي اين است كه پرده عمودي باشد. ممكن است براي رساندن پرده به آن شكل، نياز به بالا بردن آن باشد. همانطور كه در عكس بالا نشان داده شده است، من ميز را به ديوار تكيه دادم و پرده را به ديوار و ميز چسب زدم. اگر ديوار نداريد، بايد راهي براي محكم كردن پشت پرده پيدا كنيد. البته اگر بكگراند و پايه آن را تهيه كرده باشيد ديگر با اين مشكلات مواجه نخواهيد بود.

نورپردازي عكاسي محصولات

محصول خود را در مركز پرده قرار دهيد و جاي كافي براي قرار دادن رفلكتور سفيد نيز بگذاريد. من مي‌خواهم از يك اسباب‌بازي Skyrim & Doom عكس بگيرم.

قدم سوم: آماده كردن دوربين

هر دوربيني كمي با ديگري متفاوت است. بعضي از دوربين‌ها كاملا اتوماتيك هستند و برخي ديگر قابل تنظيم هستند. خوبي اين روش اين است كه اگر نياز داشته باشيد، مي‌توانيد همه چيز را در حالت اتوماتيك قرار دهيد.

تنظيمات دوربين در عكاسي صنعتي

 

https://modirebartar.com/mobile-photography-training-of-products/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.